Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Γιάννης Δημητριάδης: «Κινούμαι αποτελεσματικά σε ένα εχθρικό και διεφθαρμένο περιβάλλον…»

Γιάννης Δημητριάδης
Δήμαρχος Πόρου
Συνέντευξη στον Κώστα  Πρώιμο

Πρόκειται για ένα νέο άνθρωπο, μέλος γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας, που με γνώμονα την αγάπη για το νησί στο οποίο περνά ένα μεγάλο διάστημα της ζωής του, αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κοινά… Χωρίς κανένα ενδοιασμό παρά με αυταπάρνηση και καθημερινές προσωπικές θυσίες,  υπηρετεί νυχθημερόν τους δημότες  του Πόρου (που το 2014 τον  τίμησαν χρίζοντάς τον ως δήμαρχό τους) αγόγγυστα, δικαιώνοντάς τους στο έπακρον μέχρι στιγμής, για την εμπιστοσύνη που του έδειξαν και την «καθαρή» εντολή που του έδωσαν, ώστε να αλλάξει άρδην (φυσικά προς το καλύτερο) το «πρόσωπο» του εν λόγω  όμορφου νησιού του Αργοσαρωνικού…
Διαβάστε την ακόλουθη συνέντευξη του «Σαραντάρη» Δημάρχου Πόρου κ. Γιάννη Δημητριάδη, αποκλειστικά στην «Ενημέρωση της Περ. Πελοποννήσου»…


Κ. ΠΡΩΙΜΟΣ: Ποια ήταν τα κίνητρα για έναν νέο άνθρωπο οικονομικά ευκατάστατο, ώστε να ασχοληθεί με τα κοινά, εν προκειμένω ενός μικρού νησιωτικού Δήμου της Αττικής, όπως είναι ο Πόρος;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: «Η αγάπη για το νησί στο οποίο έζησα τις ομορφότερες στιγμές της ζωής μου. Αν και δεν πήγα σχολείο στον Πόρο, όλα μου τα καλοκαίρια τα πέρασα σαν παιδί εκεί στο σπίτι της οικογένειάς μου… Αργότερα, στην ενήλικη ζωή μου αποφάσισα να περνώ όσο περισσότερο χρόνο μπορούσα στο νησί και να μεγαλώσω σε αυτό τα παιδιά μου. Εξ’ αιτίας της αγάπης μου για την θάλασσα, ασχολήθηκα ενεργά με το θαλάσσιο περιβάλλον του Πόρου που, χρόνια υποβαθμίζεται από τις ιχθυοκαλλιέργειες και την κακή λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού. Βλέποντας πως οι προηγούμενες διοικήσεις στέκονταν άπραγες μπροστά σε αυτά και σε άλλα μεγάλα ή μικρότερα προβλήματα του τόπου, αποφάσισα να διεκδικήσω την υποψηφιότητα της Δημαρχίας το 2010 και κατόπιν το 2014. Σκέφτηκα πως έπρεπε εμείς η νέα γενιά, να εμπλακούμε στα κοινά. Θεωρούσα και θεωρώ ότι οι νέοι άνθρωποι οφείλουν να πιστέψουν σε ένα διαφορετικό μέλλον, όπου τα ηνία της δημόσιας ζωής θα έχουν άνθρωποι με όρεξη και ανιδιοτέλεια και όχι πολιτικάντηδες. Για να απαντήσω ευθέως και στο ερώτημά σας, πιστεύω ότι αν μη τι άλλο, η οικονομική ανεξαρτησία δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε όποιον ασχολείται με τα κοινά. Επίσης οι σπουδές μου στις Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγική, με ευνόησαν ιδιαίτερα στο να καταφέρω να κινηθώ αποτελεσματικά σε ένα διεφθαρμένο και εχθρικό περιβάλλον».

Κ. ΠΡΩΙΜΟΣ: Στην παρθενική σας εκλογική μάχη το 2010, προφανώς αντιμετωπίσατε έμπειρους πολιτικούς παράγοντες, οι οποίοι εξέφραζαν το παλαιοκομματικό καθεστώς, που εκείνη την περίοδο είχε ήδη αρχίσει να «συρρικνώνεται» για ευνόητους λόγους… Θα μπορούσατε να μας περιγράψετε  εκείνα τα πρώτα σας βιώματα  στα «βαθιά» νερά της τοπικής αυτοδιοίκησης;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: «Η αλήθεια είναι πως, ό,τι κι αν έχεις ακούσει, τίποτα δεν μπορεί να σε προετοιμάσει για την πραγματικότητα της Ελληνικής Διοίκησης. Τα παραδείγματα δεν χωράνε σε μία εφημερίδα. Χωρίς να θέλω να βάλω όλους στο «ίδιο τσουβάλι», δυστυχώς πρέπει να επισημάνω ότι ακόμα και σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος των εμπλεκομένων με τα κοινά κινείται από «ελατήρια» που απέχουν από το κοινό συμφέρον, άλλοτε στείρας πολιτικής και άλλοτε προσωπικών φιλοδοξιών και συμφερόντων. Επίσης, η γραφειοκρατία, η διαφθορά, η διαπλοκή και η αναξιοκρατία «ζουν και βασιλεύουν». Πρέπει όμως να το πάρουμε απόφαση, ότι οι εποχές άλλαξαν και πως είμαστε αναγκασμένοι σαν κοινωνία, να περιορίσουμε αυτές τις συμπεριφορές». 

Κ. ΠΡΩΙΜΟΣ: Μικρό νησί ο Πόρος, με μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης… Αυτό το δόγμα- επιτρέψτε μου την έκφραση- υπηρετείτε  καθημερινά και ακούραστα;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ:«Προφανώς η απάντησή μου είναι «ναι», αλλά τι άλλο θα μπορούσα να απαντήσω εγώ; Πάντως, τόσο εγώ, όσο και οι συνεργάτες μου κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε και προσπαθούμε με στοχευμένες δράσεις να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν του Πόρου, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων του. Εφέτος για πρώτη φορά, διοργανώνουμε τον δικό μας αγώνα τριάθλου με τον τίτλο POROSEA, σε έναν ευλογημένο τόπο, που κατά την άποψή μου συγκεντρώνει όλα τα κατάλληλα στοιχεία για τη φιλοξενία τέτοιων εκδηλώσεων. Αναπτύσσουμε επίσης τον περιπατητικό τουρισμό και καθιερώνουμε φεστιβάλ και ετήσιες εκδηλώσεις, όπως το «Poros Arts Festival»,  τα «Συνοριακά της Νεότερης Ελλάδας», το «Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών», οι οποίες δημιουργούν ένα χαρακτηριστικό της ταυτότητας του νησιού, που παλαιότερα δεν υπήρχε. Επίσης, δίνουμε μεγάλη βάση στην αναβάθμιση του λιμανιού, στον περιορισμό των αυτοκινήτων και στην αναβίωση της παραδοσιακής πλωτής συγκοινωνίας με λέμβους. Η προσπάθεια είναι συνεχής και τα αποτελέσματα φαίνονται σταδιακά, αφού δεν υπάρχει κάποιο «μαγικό ραβδί» για να επισπεύσει κανείς τον χρόνο που απαιτείται για να κινηθούν οι απίστευτα αργές διαδικασίες του Ελληνικού Κράτους».

Κ. ΠΡΩΙΜΟΣ: Διανύετε ήδη το τρίτο έτος της Δημαρχιακής θητείας… Ποιες εκτιμάτε ως τις κορυφαίες πολιτικές σας στιγμές, και σε ποιους τομείς έχει αρχίσει να αλλάζει άρδην, ο Δήμος Πόρου;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ:«Η χρονική συγκυρία που η παράταξή μου ανέλαβε τα ηνία του Δήμου, ήταν οπωσδήποτε κακή από οικονομική άποψη. Επίσης, κάθε μέρα βγαίνει ένας Νόμος που αυξάνει την γραφειοκρατία και εγκλωβίζει τις διαδικασίες ανάπτυξης. Παρ’ όλα αυτά, προσπαθούμε με κάθε τρόπο να αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωής στο νησί μας. Δυστυχώς αναλάβαμε έναν Δήμο που ήταν επί χρόνια τελείως παρατημένος, τόσο σε ό,τι αφορά το διοικητικό του κομμάτι, όσο και σε ό,τι αφορά τις δημόσιες υποδομές (βιολογικός, λιμάνι, κτήρια κτλ). Έτσι, η ατζέντα μας περιλαμβάνει αναγκαστικά διαχείριση κρίσης και αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων. Αυτό ήταν γνωστό και πριν τις εκλογές και ένας από τους λόγους που μας ψήφισαν οι δημότες ήταν ότι είπαμε τα πράγματα με το όνομά τους. Στα 2,5 χρόνια θητείας μας, έχουμε καταφέρει να οργανώσουμε τον Οργανισμό και τις διαδικασίες του Δήμου και έχουμε δρομολογήσει συνολικές λύσεις για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων υποδομών που κληρονομήσαμε. Το γεγονός αυτό, καθώς και ο σχεδιασμός υλοποίησης νέων αναπτυξιακών έργων, τον οποίο έχουμε καταφέρει να ξεκινήσουμε τον τελευταίο χρόνο, αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες δράσης μας, για τους οποίους και είμαι ιδιαίτερα περήφανος. Επίσης, δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στις πολιτιστικές και τουριστικές δράσεις, οι οποίες μέχρι το 2014 δεν υπήρχαν καν, και πλέον έχουν εξελιχθεί σε συγκριτικό πλεονέκτημα του νησιού. Τέλος, είμαι περήφανος που καταφέραμε να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και ότι η δυναμική αντίθεσή μου ως νέου Δημάρχου στα σχετικά σχέδια, έπαιξε τον ρόλο της στην εξέλιξη αυτή».

Κ. ΠΡΩΙΜΟΣ: κ. Δήμαρχε, λάθη έχετε διαπράξει; Και ποια είναι αυτά;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: «Εννοείται. Το μεγαλύτερο λάθος είναι ότι μέχρι να καταλάβω τους κανόνες του παιχνιδιού, πολλές φορές βασίστηκα σε υποσχέσεις και σε προθέσεις τρίτων που δεν μεταφράστηκαν σε πράξεις. Το συμπέρασμα που έβγαλα γρήγορα, είναι ότι για όλα πρέπει να βασίζεσαι στις δικές σου δυνάμεις, προσωπικές ή ομαδικές (Δήμος). Επίσης, άλλος κανόνας που υιοθέτησα στην πορεία είναι ότι όλες οι συνεννοήσεις πρέπει να αποτυπώνονται γραπτώς και ο καθένας να αναλαμβάνει την ευθύνη για όσα λέει ή δεσμεύεται ότι θα πράξει. Ένα τρίτο λάθος, το οποίο δεν έχω ακόμα καταφέρει να διορθώσω απόλυτα, γιατί είναι κόντρα στον χαρακτήρα μου –αλλά το δουλεύω!- είναι ότι, στο πλαίσιο άσκησης ηγεσίας, πρέπει να είμαι πολύ περισσότερο αυστηρός με ανθρώπους που δεν τηρούν τις συνεννοήσεις. Κατά τ’ άλλα, ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν έχω μετανιώσει για κάποια σημαντική απόφασή μου».

ΚΠΡΩΙΜΟΣ: Θα «επαναδιεκδικήσετε» την δημαρχία, αν υιοθετηθεί το σύστημα της απλής αναλογικής με τις λοιπές παραμέτρους στις επόμενες εκλογές;


ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: «Θα το κάνω έτσι κι αλλιώς, ανεξάρτητα από το εκλογικό σύστημα. Έχω ήδη ανακοινώσει επισήμως στο Δημοτικό Συμβούλιο την πρόθεσή μου αυτή. Το έργο που έχουμε ξεκινήσει δεν μπορεί να ολοκληρωθεί σε πέντε μόλις χρόνια και δεν έχω κανέναν προσωπικό λόγο ή κίνητρο για να το αφήσω στην μέση». 

Δεν υπάρχουν σχόλια: